7 tips til en professionel hjemmeside

En ny hjemmeside kan være en krævende process for dig. Derfor har vi i denne blog samlet de 7 bedste tips til en professionel hjemmeside.

Hvad skal der indgå i en professionel hjemmeside? Hvad skal den koste? Hvordan skal den se ud?

Her tager dig igennem, hvad der skal indgå, hvad prisen for en professionel hjemmeside skal være, hvilke krav der er, hvordan det skal sættes op, sikkerhed og meget mere.

Det tager blot 5 minutter at læse, og jeg vil vædde med, du ikke vil fortryde det efter!

  1. Hvordan skal en professionel hjemmeside se ud?
  2. Din hjemmeside skal tale til kunderne
  3. Hurtighed-er-nøglen
  4. En skalérbar hjemmeside er nødvendig
  5. Er SEO inkluderet?
  6. Et billede siger mere end 1000 ord
  7. Find den rigtige pris
  8. 1. Hvordan skal en professionel hjemmeside se ud?

    Æstetisk sammenhæng

    En hjemmeside skal først om fremmest være nem og overskuelig for besøgende at finde rundt i.

    Derfor er sammenhænget, layoutet, i de forskellige elementer, altafgørende. Et pænt udtryk udviser, at du er professionel, og har styr på det, du foretager dig.

    Der skal være end rød tråd, så besøgende ikke bliver villedt. Hvis man f.eks. gemmer overraskelser, det kunne være noget design-mæssigt, bliver kunder motiverede og interesserede. Et af mange vigtige tips til en professionel hjemmeside.

    Faktum er; Hold det simpelt og æstetisk med en gennemgående rød tråd.

    Eksempel på en æstetisk korrekt hjemmeside. Den er simpel og nem at finde rundt i.

    Indhold

    Du har nok stødt på nogle hjemmesider, hvor der er fyldt med tekst over det hele. Hjemmesider som disse er meget demotiverende at se på – noget, du vil undgå!

    Derfor er billeder og whitespace løsningen. Hvis der er billeder, vil folk komme længere ind på din side, og måske gå til undersider. Samtidig er whitespace vigtigt – whitespace er blot mellemrum mellem elementer.

    Disse to elementer, kombineret på den rigtige måde, kan få din professionelle hjemmeside til at stå ud fra dine konkurrenters.

    På dette billede kan du se, hvad whitespace gør ved f.eks. en tekst. En tekst uden whitespace er ikke motiverende at læse.

    Hvad mere?

    I en professionel hjemmeside indgår mange faktorer – for mange til at forklare i dette blogopslag. Du er velkommen til at skrive en besked til mig med dine spørgsmål, forslag eller andet, så kommer jeg med et kvalificeret og personligt svar 🙂

    I næste afsnit forklarer jeg, hvordan du vinkler og opbygger din hjemmeside, så du appellerer til den ønskede målgruppe og taler direkte til dem.

    2. Din hjemmeside skal tale til kunderne

    En hjemmeside er én ting, men en hjemmeside, der taler direkte til den ønskede målgruppe, er en kunst i sig selv. Det er en løbende process, og det kan altid forbedres, men hvor skal man starte?

    Opbyg din professionelle hjemmeside til dit segment

    Man kan altid få en hjemmeside med et godt design og nogle fede billeder. Dette kan både være billigt og godt, men er du sikker på, at det virkelig appellerer til din målgruppe?

    Når du skal have en professionel hjemmeside, er designet og opbygningen kun en del af processen. Hvis du virkelig vil ramme din ønskede målgruppe, skal der analyseres og eksekveres ud fra dette.

    Det vil altså sige, at måden hele dit brand er bygget op på, skal omhandle de kunder, du prøver at ramme.

    Det er her gode og mindre gode webbureauer er forskellige. De kan alle finde ud af design, men det er kun de lidt dyrere og mere professionelle, som bygger din side op til at ramme i bullseye.

    F.eks. gør vi her hos Markholt Webdesign dét, at vi undersøger hele din virksomhed samt konkurrenter og kundesegmenter, så vi får fat i de rigtige slags besøgende, som så kan konverteres – føre dem videre i salgstragten -, til kunder.

    Salgstragtens 5 generelle punkter. Først kommer trafik, som skal laves til leads, som skal føres videre til salg, der til sidst bliver til en kunder.

    Billeder, content og layout er nøglen

    Lad os sige, du har styr på din målgruppe og ved, hvad de ønsker og kan lide. Nu skal alt indhold, som billeder og tekst, samles.

    Hvis f.eks. du har en virksomhed, som installerer solceller, går det ikke, at du bare har nogle billeder af papkasser med solceller eller nogle få parcelhuse.

    Tænk stort. Billederne skal være inspirerende og tale til kunderne – kunderne skal drømme om at få noget i den stil.

    Her er vist et billede fra vores markedsføringsside. Her fremgår den blå farve samt højhuse – set fra frøperspektiv. Dette giver en følelse af, at der er meget, der kan opnås. Den taler til og får folk til at drømme.

    Hvad vi kan gøre for dig

    Hos Markholt Webdesign tilbyder vi billeder af ultrahøj kvalitet, som snakker sammen med resten af dit content og selvføglelig er sat op i det optimale layout.

    Vi lægger et meget stort arbejde i at få tingene til at spille rent visuelt, teknisk og logisk. Din skal give mening og være inspirerende – vise den bedste side af din virksomhed.

    Som en konklusion er det at få hjemmesiden til at appellere til kunderne, alt. Jeg vil anbefale at du kontakter os og hører, hvilken slags hjemmeside der vil passe til dig.

    Det er selvfølgelig helt gratis – jeg gør det, så du får et bedre billede af din nuværende situation, og hvad du kan opnå. Du kan også få flere tips til en professionel hjemmeside.

    3. Hurtighed er nøglen – hastighedsoptimering

    Med en professionel hjemmeside, som er optimeret til de rigtige mennesker og er æstetisk sammenhængende, er vi allerede godt i gang.

    Endnu en meget vigtig faktor i en professionel hjemmeside, er hastighed. Altså, hvor hurtigt en side bliver leveret til en besøgendes browser.

    Hvis bare en hjemmeside er lidt langsom, risikerer du at miste en masse besøgende – for kunder gider ikke vente!

    Billedoptimering

    Èn af de bedste – og vigtigste – metoder til en hurtigere hjemmeside, er billedoptimering.

    På moderne, professionelle hjemmesider er der masser af billeder i høj kvalitet, som tager lang tid at få leveret til besøgende. Derfor bruger man billedoptimering.

    Dette gør, at dine billeder bliver komprimeret, altså, fylder mindre. Herved bliver din hjemmeside hurtigere.

    I dette eksempel kan du se billedet til højre, som er blevet komprimeret. Herved fylder det mindre, og tager derfor kortere tid at downloade for besøgende.

    Caching

    En anden ting at gøre, er at få caching på hjemmesiden.

    Her vil brugeren gemme en masse indhold fra siden, så hvis man går ind på en underside, behøver den ikke at downloade hele hjemmesiden igen, men genbruger noget indhold. Læs mere om cache her.

    Hastighed er en af de vigtigste faktorer i en professionel hjemmeside. En hurtig hjemmeside er en god hjemmeside!

    Er din nuværende hjemmeside langsom? Så kontakt mig endelig og få nogle forslag til, hvad du kan gøre.

    Du kan også abonnere til mit nyhedsbrev og modtage nyheder i ”webdesign-verdenen” samt flere tips til en moderne hjemmeside – kig i footeren.

    4. En skalérbar hjemmeside er nødvendig

    Er du stadig med? I hvert fald er vi kommet til noget andet nu. Lad os sige, du har fået din professionelle hjemmeside med alle faktorerne opfyldt.

    Du er helt klar til at konvertere besøgende til kunder, men hvordan får du besøgende?

    Det gør du b.la. via online markedsføring som Google Ads og Facebook ads. Her betaler du et beløb for at få interesserede mulige købere ind på din hjemmeside. Det er hér, din hjemmeside skal være skalérbar og klar.

    Når de besøgende kommer ind, har du optimeret den til at de skal rundt på de forskellige undersider og til sidst omdannes til kunder – konverteres.

    Din hjemmeside skal være klar til at skalere og få mere trafik. Mere trafik skaber du fra online markedsføring og SEO. Dette kan være svært, og tage en del tid, derfor er vi her! Vi klarer det for dig.

    Alt i alt er det vigtigt at have en salgsklar og skalérbar, professionel hjemmeside, når der begynder at strømme besøgende til fra øst og vest.  

    5. Er SEO inkluderet?

    Ved du egentlig, hvad SEO er? Jeg har skrevet et andet blogopslag, hvor jeg forklarer i detajler hvad søgeoptimering(SEO), er.

    Jeg anbefaler du går ind og læser det, så du har helt styr på det. Men til spørgsmålet; Er SEO inkluderet i din hjemmeside?

    Ingen hjemmeside uden SEO

    Jeg kan ligeså godt sige det lige ud. En hjemmeside uden SEO er ikke en velfungerende hjemmeside. Derfor skal du være sikker på, at der indgår SEO i din hjemmeside, når du køber den.

    Det kan både være en one-time-service, men SEO virker bedst, når det bliver vedligeholdt.

    Derfor er en abonnementsløsning også god. Jeg vil anbefale, at du holder SEO hos det webbureau, som også styrer din hjemmeside og reklamer osv.

    Som en afrunding skal der helst indgå SEO i din webløsning, så du er klar til at blive fundet på nettet (organisk trafik). Dette kan være løbende SEO, eller blot en startpakke.

    Her kan du se, at disse frisørsaloner har lavet SEO, så de bliver vist, når folk søger efter deres ydelser i området.

    6. Et billede siger mere end 1000 ord

    Ja, et billede siger virkelig mere end 1000 ord. Jeg har allerede beskrevet, hvor gode billeder er for din hjemmeside. F.eks. er der på denne blog, 7 tips til en professionel hjemmeside, masser af billeder. Men hvad gør, at de er gode?

    Et billede skal passe til det, du tilbyder.

    De billeder, som er på din hjemmeside, skal være relevante. Det går ikke at vise billeder af gasrør, hvis du er håndværker eller advokat.

    De skal have absolut relevans, og vise, hvad du tilbyder. Hvis du f.eks. er ejendomsmægler kunne billeder af flotte ejendomme være godt.

    Så husk, relevante billeder er nøglen.

    Brug ikke stock photos

    Der er ikke noget folk ikke noget folk hader mere end stock photos – altså billeder af noget meget simpelt og intetsigende. Det er f.eks. billeder som dette.

    Et intetsigende stock photo. Her mangler en personlig faktor. Man kan heller ikke se ansigter, hvilket svækker troværdigheden.

    Noget af det vigtigste ved billeder, udover relevans i forhold til det du tilbyder, er personlige billeder. Dine billeder skal være personlige, og have noget med din virksomhed at gøre.

    Altså ikke kun at billederne relaterer til din virksomhed, men at de skal have noget at gøre med den.

    Hvis du viser personlige billeder på din hjemmeside, opbygger besøgende mere troskab til hjemmesiden, og finder det mere seriøst. Et simpelt billede af dit personale, betyder alt.

    7. Find den rigtige pris

    Og nu til det sidste, og måske vigtigste, prisen. Hvad skal en professionel hjemmeside koste? Skal jeg gå efter den billige eller dyre? Hvad er forskellen på kvaliteten?

    Den billigere løsning

    Jo, dette varierer fra bureau til bureau. Hvis du køber en billig hjemmeside til f.eks. 2000-3000 kroner, skal du ikke forvente det store.

    Det kan være et flot layout osv., men selve hjemmesiden appellerer ikke til målgruppen og er meget upersonlig. Du risikerer også, at hjemmesiden ligner andres på en prik – kopihjemmesider.

    Den optimale løsning

    Hvis du derimod vælger de lidt dyrere til f.eks. 10.000 – 20.000, som vi hos Markholt Webdesign tilbyder, kan du forvente en personlig behandling og en seriøs hjemmeside, som er skræddersyet til dig som kunde.

    Den er opbygget til at ramme præcis det kundesegment, du går efter. Den er skalérbar og der indgår selvfølgelig SEO.

    Alt, jeg har beskrevet i dette blogopslag, indgår. Der er personlige og relatérbare billeder. Du får en farvepalette og hele hjemmesiden holder sig i samme stil.

    Den store og dyre løsning

    Så er der de endnu større og dyrere pakker som ligger til 40.000 – 100.000 kroner.

    Her er det for det meste det samme, men dette er til meget store virksomheder, som skal bruge en hjemmeside med hundreder af undersider og de vildeste designpakker.

    Min anbefaling

    Hvis du har en lille eller mellemstor virksomhed, eller kører dit eget personlige firma, anbefaler jeg klart den 2. løsning – den fra omkring 10.000 kroner, da det er det mest optimale.

    Du får den passende behandling, og det hele er på et overskueligt plan. Vi går op i, at det vi laver, alt sammen skal give mening for dig som kunde.

    Din hjemmeside skal være af høj kvalitet, have et flot og professionelt layout, fungere rent teknisk, og ramme den rigtige målgruppe.

    Med disse faktorer, tror vi, at vi kan levere et perfekt produkt til dig eller din virksomhed.

    Dette var så det sidste af de mange tips til en moderne hjemmeside.

    Konklusion

    Nu er vi ved at være igennem, hvad der skal til for at få en yderst professionel hjemmeside, som er relevant for dig og dine kunder.

    Dette er, hvordan den skal se ud, hvordan den skal tale kunderne, hastighedsoptimering, skalérbarhed, SEO, billeder og pris.

    Tak for at have læst mit blogopslag – nu er du allerede rustet til at give dine kunder en bedre oplevelse online!

    Jeg håber du har fået en masse gode tips til en professionel hjemmeside. Måske er der opstået en lille gnist i dig?

    Er du blevet lidt interesseret i, hvad dette kunne indebære for dig? Tænk, hvis du kunne få en professionel hjemmeside, som opfylder alle disse faktorer.

    Der er gode webbureauer, som tilbyder dette, men jeg tror på, at vi kan gøre dette for dig på den bedst mulige måde.

    Derfor kan du altid kontakte mig personligt med alt; om det er spørgsmål, forslag eller noget helt tredje.

    Jeg kan ikke se, hvad det ville skade at prøve at henvende dig til os. Så kommer vi med en vurdering af dit potentiale i øjenhøjde. Helt gratis – og ikke bindende. Det tager 2 minutter, intet mere!

Seneste indlæg

Flere blogopslag

Læs om gode tips og tricks om b.la. webdesign, markedsføring, SEO med mere.